Cyfrowe.pl - realizacja transmisji na żywo

Wyzwanie projektu?
ŚwiatłoSiła 2024, zorganizowane przez Cyfrowe.pl w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku, zgromadziło około 3000 pasjonatów fotografii i filmowania, oferując ponad 100 wykładów, warsztatów i fotospacerów prowadzonych przez czołowych twórców, w tym Joe McNally'ego. Uczestnicy mieli okazję testować najnowszy sprzęt ponad 50 marek oraz wziąć udział w konkursie fotograficznym „Żywioły” z główną nagrodą – Canonem EOS R8. Wydarzenie wyróżniało się inspirującą atmosferą, sesjami na żywo, strefą teleobiektywów i wieczornym afterparty, umacniając swoją pozycję jako jedno z kluczowych wydarzeń branży foto-video w Polsce.
Naszym zadaniem było stworzenie kompletnej kampanii reklamowej, której celem była edukacja kobiet w zakresie porowatości włosów oraz równowagi PEH.

Naszym zadaniem poza prowadzeniem zajęć Masterclass dla marki Canon w ramach projektu Filmowiec PRO było zrealizowanie transmisji na żywo, podczas której przeprowadziliśmy rozmowy w formie podcastów z prelegentami obecnymi na wydarzeniu.
Rozwiązanie?
Do tego celu przekształciliśmy bibliotekę Europejskiego Centrum Solidarności w studio transmitujące przekaz na kanał YouTube Filmowiec PRO, osadzony bezpośrednio na stronie głównej wydarzenia oraz emitowany na ekranach w różnych strefach wydarzenia w ECS.

Zdecydowaliśmy się na podcastowy charakter rozmów w maksymalnie czteroosobowym składzie jednocześnie realizując transmisję i prowadząc rozmowy z gośćmi. Nasz dedykowany realizator obsługiwał jednocześnie 3 kamery i dźwięk z 4 mikrofonów, a całość transmisji dopełniona była oprawą graficzną i wizualną tworzoną z materiałów nagranych z partnerami wydarzenia dzień wcześniej.
Rezultaty projektu?
Transmitowanie wywiadów oraz materiałów promocyjnych od partnerów w trakcie wydarzenia pozwoliło znacząco zwiększyć zasięg i liczbę odwiedzających Festiwal Światłosiła, nie tylko fizycznie, ale również zdalnie.

Podczas transmisji wyemitowaliśmy nie tylko 4 rozmowy ze wspaniałymi prelegentami, ale również wywiad z Kazuto Yamakim - prezesem producenta obiektywów marki Sigma.

Dodatkowo stworzyliśmy całą bazę filmów, które są wykorzystywane jako podstawa do materiałów marketingowych wydarzenia.
Wnioski i podsumowanie?
Transmisja na żywo z wydarzenia branżowego pozwala dotrzeć do szerszej grupy odbiorców, którzy nie mogą uczestniczyć osobiście, zwiększając tym samym zasięg i zaangażowanie wokół eventu. Dodatkowo nagrane materiały mogą posłużyć jako wartościowy content promocyjny do budowania zainteresowania kolejnymi edycjami oraz podkreślenia prestiżu wydarzenia. Dzięki temu organizatorzy mogą skuteczniej docierać do potencjalnych uczestników i partnerów, wzmacniając swoją pozycję w branży.

Organizujesz wydarzenie, z którego warto byłoby zrealizować transmisję online?

Napisz do nas, a pomożemy Ci ją stworzyć.